تعمیر هود ویلسون

 در فر, گاز, هود

تعمیر هود ویلسون

هود آشپزخانه دستگاهی است که با مکش و تصفیه هوای ناشی از پخت پز ذرات چربی موجود در هوا ، دود ، گرما و بخار را از هوا حذف میکند . این وسیله دارای فن مکانیکی است و در آشپزخانه بالای اجاق گاز قرار می گیرد.این دستگاه از قطعات مختلفی ساخته می شود.

 

معرفی بهترین هود آشپزخانه ایرانی و خارجی | انواع هود آشپزخانه | معرفی بهترین برند | بلاگ دیوار

بررسی برخی قطعات هود ویلسون

  • موتور: این جزء اصلی ترین قسمت دستگاه است. وظیفه موتور این است که بو را به بیرون از محیط آشپزخانه انتقال دهد بخار هوا وارد کوره می شود و از طریق خروجی آشپزخانه خارج می شود.اگر موتور هود آشپزخانه ناگهان شروع به ایجاد یک سر و صدای غیر معمول کند، در اکثر مواقع به دلیل درگیری موتور با فن است در صورت بروز این حادثه برای جلوگیری از سوختن موتور به سرعت هود را خاموش و با متخصصان آرکوسرویس تماس حاصل فرمایید.

 

  • فیلتر هود:فیلتر وظیفه پاکسازی ذرات موجود در هوا  را به عهده دارد. این قطعه باید به صورت مرتب تمیز شده و یا در صورت عدم امکان تمیز شدن، تعویض گردد.

 

  • برد اصلی : برد اصلی نیز از قطعات مهم در هود است که فرمان های الکتریکی را به قطعات مختلف ارسال می نماید.

 

  • لامپ برق و سرپیچ آن: مارک های مختلف از لامپ های رنگی مختلف استفاده می کنند و این نور لامپ قابل تنظیم است.هنگامی که لامپ هود برای مدت طولانی روشن باشد می تواند اجزای پلاستیکی اطراف مانند سرپیچ لامپ ها و ماژول های الکترونیکی را گرم کند .

 

  • سوئیچ کنترل: همچنین به عنوان PCB شناخته شده است، سوئیچ کنترل کمک می کند تا تنظیم چراغ و سرعت موتور را در دست گرفت. بعضی از مدل های پیشرفته تر به جای سوئیچ کنترل سنتی با کنترل از راه دور کار می کنند.تعمیر هود ویلسون

در صورت اختلال در هر یک از این قطعات پر اهمیت هود با تیم ارکو سرویس در تهران و آریا سرویس در کرج تماس حاصل فرمایید.

 

مشکلات هود :

  • چکه کردن آب از هود:

در صورتی که بخاری که هود جذب میکند رطوبت داشته باشد بغد از مدتی این مشکل پیش می آید.برای برطرف کردن این مورد قبل از شروع کار، مطمئن شوید که هود خاموش است و هیچ گونه حرارتی از آن ساطع نمی شود ظرف خالی و تمیزی را آماده کنید و آن را زیر هود قرار دهید. بعد از آماده شدن ظرف، آب را از هود به داخل آن بریزید. صبر کنید تا آب خنک شود و سپس با دقت به آن نگاه کنید. اگر در آب ذرات چربی، روغن یا سایر آلودگی‌ها دیده می‌شود، به احتمال زیاد آب در هود نیز آلوده است.در صورت لزوم، می‌توانید فیلتر هود را باز کنید و آن را تمیز کنید. پیشنهاد می کنیم که انجام این کار را به متخصصان آرکوسرویس بسپارید .تمیز نکردن هود و اجازه دادن به چربی‌ها و آلودگی‌ها که در هوای پخت غذا تولید می‌شوند تا درون هود جمع شوند، می‌تواند علاوه بر کاهش کارایی هود، خطر ایجاد حریق را نیز افزایش دهد. بهتر است برای حفظ سلامت هود و امنیت در آشپزخانه، هود را مداوم تمیز کرده و مراقبت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

شانزده − 2 =