علت دود زدن اجاق گاز

 در آموزش, آموزش تخصصی, تعمیر اجاق گاز, گاز, گاز رومیزی

علت دود زدن اجاق گاز

دیر یا زود، اغلب صاحب خانه ها با یک اجاق گاز که هنگام استفاده  از آن دود می زند روبرو خواهند شد که مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، گاهی اوقات، مه در هوا قابل‌ مشاهده خواهد شد، در صورتی که در زمان ‌های دیگر ممکن است بوی تند دود شما را متوجه این موضوع کند.

علت هر چیزی که باشد اجاق گازی که از آن دود خارج می شود باید بلافاصله مورد توجه قرار بگیرد، این خروج دود نه تنها که می ‌تواند یک طعم ناخوشایند را به هر غذایی که  روی اجاق آن را پخت و پز می کنید بدهد بلکه دود زیاد خبر از یک آتش سوزی را می دهد.

علل استعمال دود زدن اجاق گاز

اجاق گازها وقتی که جدید هستند و یا بعد از اینکه برای مدتی از آن استفاده میشود، دود بدهند، گاهی اوقات، آن‌ ها حتی با اینکه کاملا تمیز شده‌ اند، دود می دهند.

چرا  اجاق گاز جدید دود می کند

جای برای نگرانی نیست، برای یک اجاق گاز جدید کاملا طبیعی است که چند بار اول که از آن استفاده می کنید، حداقل یک بوی قابل ‌توجه از خودش ساطع کند، گرما از یک لایه ی محافظ از روغن که در فرآیند تولید به کار رفته است، می‌ سوزاند،امکانش هست تولیدکنندگان اجاق گاز  آن را ذکر کرده و یک دوره «سوزاندن» را به مشتری ها توصیه کنند، در این صورت اجاق گاز را بدون وارد کردن غذا در داخل برای سوزاندن بقایای نفت اجرا می کنید، در این صورت، بوی بد یا خروج دود از اجاق گاز جدید باید در عرض چند ساعت اول مصرف ناپدید شود.

 علت دود زدن اجاق گاز قدیمی چیست؟

قطعا هیچ‌کس دوست ندارد این را بشنود اما اکثر اجاق گازهایی که دود می ‌کنند و بوی بدی از خودشان تولید می کنند به دلیل کثیفی بیش از حد اجاق گاز می باشد، بیشتر از همه این است که روغن روی دیواره ها و کف اجاق گاز پاشیده شده‌ است، این مورد می ‌تواند بعد از کباب کردن گوشت که  معمولا حاوی درصد بالایی از چربی است رخ دهد، بعد از چندین بار پخت و پز، لایه چربی ایجاد شده همزمان با شروع به پختن وعده غذایی، می سوزد و دود و بوی ناخوشایندی از چربی سوخته فضای آشپزخانه را فرا میگیرد.

گاهی دود موجود اجاق گاز ایجاد می شود، نه از طریق روغن، بلکه به واسطه  ذرات دیگر مواد غذایی درون فر، اولین  مقصر اصلی پیتزای یخ زده است که به صورت مستقیم بر روی قفسه فر قرار داده می شود، ذرات پوسته به کف اجاق ریخته می شود، تبدیل به زغال شده و این خاکستر بوی نامطبوع و دود بسیار زیادی راتولید میکند.

 

نکاتی برای جلوگیری کردن از مشکلات دود زدن اجاق گاز در آینده

شما می توانید از یکی از راه های مختلف برای جلوگیری و یا به حداقل رساندن مشکلات دود زدن اجاق گاز در آینده استفاده کنید:

هنگام پختن استیک و یا دیگر غذاهای سرخ ‌کردنی، سعی کنید سینی سرخ کردنی  را کمی دورتر از المنت قرار بدهید.

بلافاصله بعد از پخت و پز هر ظرف که حاوی مقدار زیادی چربی است که می ‌تواند روی سطح فر بریزد، فر خود را تمیز کنید.

یک تابه کوچک یا فویل آلومینیومی ای را به صورت مستقیم زیر غذای پخت و پز در قفسه دیوار پایین تر قرار بدهید،  قفسه ها را به طور کامل نپوشانید، زیرا این امر مانع از جریان هوا برای تهیه غذا می شود و یک    ماهی تابه یا یک فویل را به صورت  مستقیم روی کف فر اجاق گاز قرار ندهید زیرا این کار سطح مینایی فر را خراش می دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

10 + 4 =

تعویض فیلتر هودتعمیرات اجاق گاز،فر و هود در تهران