تعویض فیلتر هود آشپزخانه

 در آموزش, هود

استفاده کردن از انواع موارد شوینده، پخت و پز غذاها ، از اصلی ترین دلایل آلوده شدن و نامطبوع شدن فضای داخل منزل شما است پس باید از دستگاه تهویه هوا  هود که در تمامی منازل موجود است استفاده کنیم،فیلتر های تمامی هود ها پس از مدتی استفاده کیفیت خود را از دست میدهند و نیاز به تعویض فیلتر هود پیدا میکنید.

 

فیلتر هود های مورد استفاده معمولا بر سه نوع هستند:

 

۱- فیلتر الیافی

این فیلترها معمولا در هودهای زیرکابینتی استفاده می شوند.

 

۲- فیلتر زغالی

این نوع فیلترها بنا به درخواست مشتری ها روی هود نصب می شوند . پس از جذب کردن بو و چربی هوای مکش یافته به واسطه فیلتر زغالی مجدد هوا به داخل محیط اشپزخانه باز میگردد.این نوع فیلتر قابل شستشو نیستند و ۱تا۲ سال عمر مفید هستند که می بایست بعد از این مدت زمان تعویض شوند.

 

۳- فیلتر  آلومینیومی

متشکل ازشبکه ای مشبک از جنس الومینیوم هستند و در قسمت ورودی هوا قرار گرفته و چربی های معلق را به خود جذب میکند. هود شما بسته به مدل ان از ۱ تا ۳ فیلتر الومینیوم دارد.

 

 

برای تعویض فیلتر هود از نوع الیافی به روش زیر عمل کنید:

 

۱- دو عدد قفل که بر روی توری مشبک وجود دارد را به طرف داخل کشیده تا باز شود.

 

۲- توری مشبک را به طرف پایین کشیده و دو عدد لولای که در پایین توری مشبک وجود دارد را آزاد کنید تا از بدنه جدا شود.

 

۳- میله نگهدارنده فیلتر هود را باز کرده و فیلتر کثیف را  جدا کرده و فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قبلی کنید و میله های نگه دارنده فیلتر را در جای خود بگذارید، و  توری مشبک را در جای خود نصب کنید.

 

زمان نظافت فیلتر هود آلومینیومی  بسته به میزان کارکرد آن متفاوت است .

نمایندگی سینجر توصیه میکند برای مکش بهتر هود فیلتر الومینیوم  را به صورت ماهیانه با اب جوش و مایع ظرفشویی و برس پلاستیکی مخصوص فیلتر را شستشو بدهید .اگر چربی ها انباشته شده و تمیز کردن ان دشوار است از روش ذیل جهت تمیز کردن فیلتر الومینیوم استفاده کنید.

 

ابتدا فیلتر هود  را خارج کنید؛ سپس سینک آشپزخانه یا یک ظرف را با آب جوش پر کنید. سپس به مقدار مورد نیاز مایع ظرفشویی در سینک ریخته و پس از مدتی یک چهارم فنجان جوش شیرین اضافه کنید. پس از چند دقیقه فیلتر روغنی را در محلول گذاشته و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس فیلتر را برداشته و با فرچه  تمیز کنید. در آخر فیلتر را با شیر آب شسته و با پارچه تمیز آن را خشک کنید.

نکته:

“در صورت که موفق به تعویض فیلتر هود آشپزخانه خود نشدید میتوانید از آرکو سرویس مرکز تعمیرات تخصصی انواع هود ، اجاق گاز، فر، در تمامی برند ها تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن سرویس کاران ما در محل شما حاظر شده و در پس از بررسی کامل اقدام به تعویض فیلتر هود شما میکنند همچنین شما میتوانید برای تعویض انواع فیلتر هود تمامی برندها در کرج با آریا سرویس مرکز تعمیرات هود،اجاق گاز، فر در کرج در تماس باشید.”

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

هجده − 17 =

لولای در فراجاق گاز