صدای زیاد هود

 در دسته‌بندی نشده, هود

علت افزایش صدای هود

هود  را می توان به عنوان یک دستگاه تهویه هوا در آشپزخانه معرفی کرد.در بازار دو مدل هود موجود است هود تصفیه کننده و دیگری هودهای دارای خروجی هوا.
هود تصفیه کننده، گردو‌غبار و بو را به داخل خود می کشد. ذرات معلق را تا حد امکان از هوا جذب می کند. و دوباره هوای تصفیه شده را به آشپزخانه باز می گرداند به همین خاطر 
فیلتر و هواکش هودها وقتی در معرض بخار آب و چربی قرار می‌گیره تاب برمی‌دارد و این تاب صدای پره‌های هواکش رو بالا می‌برد . یکی از راه های عدم صدای زیاد هود این است که هر روز از هود استفاده کنید و منتظر روزی نمانید که آشپزی می کنید باید به طور ممتد از هود آشپزخانه خود استفاده کنید تا موتور هود همیشه کار کند در غیر اینصورت موتور هود به علت نفوذ چربی به سر و صدا می افتد.

اگه هود تازه خریداری کرده اید و بعد از آب بندی، صدای زیادهود شما را اذیت میکند،می توانید این مشکل را با کارشناسان آرکو سرویس در میان بگذارید تا هود شما را تعمیر کنند و علت صدای زیاد هود را متوجه شوند تا تعمیر و سرویس کنند و بعد از این از هودتان بیشتر کار بکشید تا دیگر تا آخر عمرش بی‌صدا کار کند و هوای خانه را تمیز نگه دارد.

صدای زیاد و  غیر عادی هود  :

اگر در هنگام روشن کردن هود،دچار لرزش و صداهای زیاد هود  می‌شوید حتما یکی ازاجزای آن ایرادی پیدا کرده ،می توانید از آرکو سرویس در تهران و آریا سرویس در کرج برای تعمیر و یا سرویس هود کمک بخواهید. شما می توانید با تماس با آرکو سرویس  بعد از خاموش کردن هود خود، اتصالات نگهدارنده‌ی پوشش را بررسی کنید. اگر دیدید هود شما کاملا ایمن هست و خطری شما را تهدید نمی‌کند می توانید از  کارشناسان آرکو سرویس  بخواهید هود را باز کنند و پوشش را در بیاورید و به دنبال قطعات خراب بگردند .

 

صدای زیاد هود

عیب یابی سر و صدای زیاد هود آشپزخانه

برای عیب یابی سر و صدای زیاد هود آشپزخانه باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • موتور و فن هود از جمله معمول ترین قطعات برای بروز این ایراد در هود می باشند.
  • گاهی اوقات استفاده طولانی مدت از هود می تواند باعث بروز مشکلاتی در آن شود.
  • در قدم بعدی باید روش استاندارد استفاده و نگهداری از هود را نیز بدانید.
  • در درجه اول باید قطعات محتمل برای بروز این عیب را بشناسید.

اجزای تشکیل دهنده هود که در صورت خرابی ممکن است باعث صدای زیاد هود شود:
فیلتر هود 
لامپ هود 
حسگر هود
کلید تنظیم کننده دور موتور هود

یکی از راه های جلوگیری از صدای زیاد هود می توان به مکان مناسب نصب هود اشاره کرد. بهترین مکان برای نصب هود بالای اجاق گاز و در فاصله ۴۰ تا ۶۰ سانتی متری است. هرچه این فاصله نصب هود رعایت شود ناثیر به سزایی در صدای هود دارد.به همین دلیل به نظر می رسد هودهای معمولی کارآمدتر از نسل جدید هودهای شومینه ای و جزیره ای است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

1 × سه =

کم شدن صدای هوداجاق گاز رومیزی آردل