فیلتر هود

 در آموزش, آموزش تخصصی, دسته‌بندی نشده, فر, گاز, هود

نکاتی درمورد فیلتر هود

یکی از قطعات حساس و مهم در هودهای آشپزخانه فیلترهای آن می باشد. فیلتر هود دو وظیفه عمده را بر عهده دارد. اول اینکه برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات داخلی و موتور هود از ورود چربی و ذرات معلق مایع به داخل هود جلوگیری کند. دوم اینکه هوای خروجی هود را تصفیه نماید تا بتوان آن را به فضای بیرون منتقل کرد.

از محدودیت فیلترهای موجود می توان به عدم جذب بو، دود و گازهای شیمیایی حاصل از احتراق اشاره کرد. این محدودیت باعث شده تا مجبور باشیم هوای مکش شده از هود را به خارج از ساختمان منتقل کنیم که این امر مستلزم استفاده از داکت می باشد.

شرکت آرکو سرویس در پی تجربیات خود، با بهره گیری از دانش روز دنیا موفق به تعمیر و سرویس  فیلتر هود پیشرفته شده است.
در این نوع فیلترها با پوشش دادن لایه فیلتر پلی استر به ذرات کربن اکتیو (ذغال فعال) چربی موجود در هوای عبوری با راندمان بیشتری جذب شده و علاوه بر آن فیلتر قابلیت جذب گازهای آلاینده و بو را نیز خواهد داشت.
این خاصیت موجب شده تا امکان حذف داکت و لوله در هود فراهم گردد. در حال حاضر امکان تولید فیلترهای مختلف با توجه به ابعاد و مشخصات درخواستی وجود دارد.

فیلتر هود های قدیمی از نوع پشم شیشه و الیاف است که قابلیت شستشو به هیچ عنوان ندارد و حتما باید تعویض شود.

تعمیر اجاق گاز

روش های شستشوی مناسب فیلتر هود :

فیلتر هود را می توانیم با دست و یک فرچه بشوییم .
سطح بدنه فلزی را می توانیم با مواد شوینده و آب تمیز کنیم و بعد آن را با دستمال خشک کنیم.
فن هود را نیز باید با آب و مواد شوینده بشوییم.

 فیلتر هود آشپزخانه هر چند وقت یکبار باید تعویض شود؟

  • گاهی ممکن است که با وجود روشن‌ بودن هود، دود حاصل از آشپزی در آشپزخانه‌تان باقی می‌ماند. این مورد یکی از نشانه‌ های تعویض فیلتر هود می باشد.
  • چنانچه بوی غذایی که درست کرده‌اید از بین نرفته و همیشه خانه‌تان بوی غذا می‌دهد. بدانید وقتش رسیده که فیلتر هود آشپزخانه را تعویض کنید.
  • این نشانه‌ها را در فیلتر هود آشپزخانه یعنی باید عوض شود. فرورفتگی، تاب‌خوردگی، حضور بیش از حد ذرات آلوده و باقی‌ماندۀ غذاها.
  • اگر روی کابینت‌ها، شیرآلات، دیوار یا سقف، چربی جمع شد، یعنی فیلتر هود نتوانسته هوا را تصفیه کند.
  • اگر آخرین باری که فیلتر هود را تعویض کردید به خاطر نمی‌آورید، باید بدانید که وقتش رسیده است.

مهم: اگر تاب‌خوردگی باعث شد فیلتر در کاپوت و بدنۀ هود قرار نگیرد، در اسرع وقت آن را تعویض کنید.

نکات بسیار مهم در نگهداری آن

  1. برق ورودی هود را حتماً از بالای کابینت تامین نموده و از قرار دادن دو شاخه در پریزهای بالای گاز رومیزی جداً پرهیز نمائید. این امر سبب کاهش خطر آتش سوزی خواهد شد.
  2. در صورت نوسان برق حتماً از محافظ های مخصوص استفاده کنید. و دقت فرمائید این محافظ ها کاملً با محافظ دیگر وسایل آشپزخانه متفاوت است.
  3. از شستشوی هود با شیلنگ آب و یا آب پاشی بر روی آن جداً خودداری نمائید. و برای تمیز نمودن آنها فقط از شیشه شور و دستمال مناسب استفاده کنید.
  4. فیلترهای آلومینیومی هود آشپزخانه را حداقل هر ماه یکبار (البته بستگی به فضای آشپزخانه شما دارد) در یک ظرف آب داغ قرار داده، چند قطره مایع ظرفشویی و یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آب داغ اضافه نمائید. سپس یک ساعت یعد فیلترها را آب کشی نموده، خشک نمئید و در سر جایش مجدداً نصب کنید.
  5. هنگام نصب هود از باز بودن مجرای خروجی هوا مطمئن شوید.چنانچه ساختمان شما مجرای خروجی مناسب ندارد می توانید از فیلتر ذغالی استفاده نمائید. این فیلترها باعث می شود دیگر نیازی به لوله خرطومی و خروجی نداشته باشید.
  6. از قرار دادن وسایل و اشیاء تزئینی روی هودها اکیداً پرهیز نمائید.
  7. به محض شنیدن صدا یا بوی نامتعارف نسبت به تعمیر هود آشپزخانه خود اقدام نمائید آرکو سرویس پیشنهاد می کند سرویس سالیانه هود خود را فراموش نکنید و به آرکو سرویس بسپارید.

شرکت آرکو سرویس با سال ها  تجربه درخشان  و با حضور تعمیرکاران متخصص و ماهر، ارائه دهنده خدمات تعمیر اجاق گاز رومیزی، فردار، فر و تعمیر هود و فیلتر هود در سطح استان البرز که توسط آریا سرویس خدمات رسانی می شود و در شرق و غرب تهران توسط آرکو سرویس می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

5 × 4 =

نگه داشتن شعله فرکم شدن صدای هود