طرز کار ترموکوپل در اجاق گاز

 در آموزش, آموزش تخصصی, پکیج, دسته‌بندی نشده, فر, گاز, مایکروفر, هود

طرز کار ترموکوپل در اجاق گاز

در اجاق گاز های جدید برای افزایش ایمنی از روشی به نام ترموکوپل در اجاق گاز استفاده می شود که شاید به آن برخورد کرده باشید در ادامه مزایای آن مورد بررسی قرار می گیرد. 

بدلیل استفاده از اجاق گاز در لوازم پخت پز و خطرات احتمالی باید همیشه لوازم گاز سوز با ایمنی بالا خریداری نمایید که یکی از این تدابیر ایمنی سیستم ترموکوپل است .

تعمیر اجاق گاز در تهران، ترموکوپل به کمک قطعه دیگر به نام بوبین در زمان خاموش شدن گاز به صورت خودکار شیر گاز را قطع می کند تا خروج گاز باعث آتش سوزی نشود.

طرز کار :

ترموکوپل قطعه ای در کنار سر شعله قرار دارد که در تماس مستقیم با شعله است و ساختمان داخلی ترموکوپل از آلیاژی ساخته شده که در برار حرارت بالای ۲۰۰ درجه در حدود چند میلی ولت برق تولید می کند به کمک این روش برق به قطعه ای دیگر بر روی شیر به نام بوبین منتقل شده و بوبین را فعال می کند. تعمیر اجاق گاز در تهران

اگر از اجاق گازهای دارای این سیستم اسفاده می کنید باید بعد از روشن شدن گاز مدتی ولوم را به سمت پایین فشار داده و نگه دارید ؛
با این کار بوبین به  صورت دستی فعال می شود و هر زمان ترموکوپل داغ شده ولتاژ لازم برای فعال ماندن بوبین را تامین می کند که اگر دست خود را رها کنید دیگر خاموش نمی شود .

در صورت خاموش شدن شعله حرارت به ترموکوپل نمی رسد و متقابلا ولتاژ نیز افت می کند و بوبین غیر فعال شده و مسیر گاز بسته خواهد شد .

این روش در تمامی لوازم گازسوز استاندارد استفاده می شود پس در زمان خرید به این موضوع حتما توجه کنید .

روش تست ترموکوپل :

با توجه به شکل ترموکوپل مانند باطری است و زمانی که قسمت انتهایی آن در برابر حرارت بالا ۲۰۰ درجه قرار گیرد در حدود ۲۰۰ میلی ولت برق تولید می کند .

روش تست بوبین :

بوبین در زمان اتصال ولتاژ در حدود یک باطری قلمی به صورت مغناطیسی شده و اگر با دو انگشت  آنرا فشرده کنیید به همان صورت باقی خواهد ماند.

توجه :

تعمیر اجاق گاز در تهران اقدام به تعمیر لوازم گازسوز نیاز به تجربه و آموزش است و هرگونه بی احتیاطی در این مورد خطرات جبران ناپذیری در بر خواهد داشت.

علت خرابی فندک در اجاق گازها

دلایلی که باعث می شود فندک اجاق گاز خراب شود و کار نکند عبارتند از :

  • سر رفتن غذا و مایعات در حال جوشیدن بر روی اجاق گاز
  • ورود آب به داخل فندک در هنگام شستشو با آب فراوان
  • نوسانات برق که باعث سوختن فندک می شود
  • فشار دادن و نگه داشتن بیش از حد دکمه فندک های غیر اتوماتیک
  • پایین نگه داشتن ولوم در اجاق گاز های دارای فندک اتوماتیک

ارکو سرویس در تعمیر گاز اخوان و تعمیر گاز داتیس و تعمیر گاز کن هم تجربه دارد و شما میتوانید با اطمینان تعمیرات خود را به دست ما بسپارید

اریا سرویس در تعمیر هود داتیس و تعمیر گاز کن و تعمیر هود اخوان هم تخصص دارد.

عزیزانی که ساکن کرج هستند می توانند تعمیر گاز کن و تعمیر گاز داتیس و تعمیر گاز اخوان خود را در کرج ب تیم اریا سرویس بسپارند.

شما میتوانیدبرای تعمیر گاز رومیزی  و تعمیر هود اخوان در و حومه آن با  آریا سرویس در تماس باشید

تعمیر اجاق گاز آرکوسرویس 

شما میتوانیدبرای تعمیر اجاق گاز رومیزی و تعمیر هود در کرج و حومه آن با  آریا سرویس در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

دو + 2 =

چند نکته مهم در خرابی شیرهای گاز رومیزی آشپزخانهبوبین اجاق گاز در تهران