علت خرابی فندک و ترموکوپل در اجاق گازها

 در آموزش, آموزش تخصصی, گاز

تعمیر تخصصی اجاق گاز

تعمیر تخصصی اجاق گاز

تعمیرات فندک اجاق گاز ، قطعه ای در اجاق گاز است که برای روشن کردن شعله اجاق گاز بدون استفاده از کبریت کاربرد دارد. فندک اجاق گازها دارای دو نوع فندک های اتوماتیک و فندک های غیر اتوماتیک هستند .

چنانچه با عیب و خرابی اجاق گاز مواجه شدید ، حتماَ جهت تعمیر اجاق گاز خود به نمایندگی ها و مراکز تعمیرات مجاز اجاق گاز رجوع نمایید. آرکو سرویس در زمینه تعمیرات  اجاق گاز و قطعات آن  خدمت رسان شما می باشد.

تعمیر تخصصی اجاق گاز

نحوه کار فندک های اتوماتیک اجاق گاز برای روشن کردن شعله بدین صورت است که ولوم تنظیمات شعله را به داخل فشار داده و در خلاف عقربه های ساعت می چرخانیم با این کار همزمان گاز از مجراهای کنار شعله به خارج منتشر شده و فندک نیز شروع به جرقه زدن میکند و درنهایت باعث روشن شدن شعله گاز می گردد.

ولی برای اجاق گازهایی که دارای فندک غیر اتوماتیک هستند نحوه کار کمی متفاوت تراست . فندک غیر اتوماتیک برای اجاق گازهای قدیمی تر وجود دارد . برای روشن کردن شعله ، ولوم تنظیمات گاز شعله را کمی به داخل فشار داده و در خلاف عقربه های ساعت می چرخانیم ولی برای استفاده از فندک باید دکمه که بصورت جداگانه برای اجاق گاز تعبیه شده را همزمان با پیچاندن ولوم ، فشار دهیم تا فندک شروع به جرقه زدن کند و شعله اجاق گاز روشن شود.

دلایلی که باعث می شود فندک اجاق گاز خراب شود و کار نکند عبارتند از :

۱- سر رفتن غذا و مایعات در حال جوشیدن بروی اجاق گاز

۲- ورود آب به داخل فندک در هنگام شستشو با آب فراوان

۳- نوسانات برق که باعث سوختن فندک می شود

۴- فشار دادن و نگه داشتن بیش از حد دکمه فندک های غیر اتوماتیک

۵_ پایین نگه داشتن ولوم در اجاق گاز های دارای فندک اتوماتیک

تعمیر اجاق گاز

ترموکوپل در اجاق گاز

ترموکوپل یک قطعه ضروری برای ایمنی اجاق گاز و وسایل گاز سوز می باشد. ترموکوپل باعث پایداری  و روشن ماندن شعله است و زمانی که به هر دلیلی مانند وزش باد شدید یا سر رفتن غذا شعله گاز خاموش شود ، ترموکوپل بعد از چند ثانیه جریان گاز را قطع می کند و مانع نشت گاز می گردد  و از انفجار و آتش سوزی جلوگیری می کند.

تعمیر تخصصی اجاق گاز

خرابی ترموکوپل 

اگر به هر دلیلی ترموکوپل خراب شود ، روشن ماندن شعله پایداری خود را از دست می دهد بدین معنی که شعله روشن می شود اما بطور ثابت روشن نمی ماند و سریع خاموش می شود .

در کنار هر شعله اجاق گاز یک ترموکوپل قرار داده شده است ، چنانچه نوک ترموکوپل شعله ای شکسته شود آن شعله دیگر روشن نمی ماند.

تعمیر تخصصی اجاق گاز

آرکوسرویس تخصصی ترین خدمات را در جهت تعمیرات فر ، گاز و هود با کادر مجرب و فنی در تهران و کرج ارائه می دهد . امیدوار است بتواند شما عزیزان را در انتخاب مناسب این محصولات  و ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات تخصصی  گاز ، هود و فر یاری رساند.

ارکو سرویس در تعمیر گاز اخوان و تعمیر گاز داتیس و تعمیر گاز کن هم تجربه دارد و شما میتوانید با اطمینان تعمیرات خود را به دست ما بسپارید

اریا سرویس در تعمیر هود داتیس و تعمیر گاز کن و تعمیر هود اخوان هم تخصص دارد.

عزیزانی که ساکن کرج هستند می توانند تعمیر گاز کن و تعمیر گاز داتیس و تعمیر گاز اخوان خود را در کرج ب تیم اریا سرویس بسپارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوزده − شانزده =

تعمیر اجاق گازتعمیر اجاق گاز در شهرزیبا