علت جرقه نزدن فندک گاز داتیس

 در تعمیر اجاق گاز, گاز

یکی از رایج ترین مشکلات این است که فدک گاز کار نمی‌کند یا دچار خرابی می‌شود به همین خاطر این مقاله را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بتوانید علت جرقه نزدن گاز داتیس خود را بیابید و در صورت امکان آن را رفع کنید.

قبل از هر چیز اگر این نشانه‌های مهم را دارید نیاز است که قدام به تعویض فندک اجاق گاز داتیس خود نمایید. سه نشانه عبارت‌ است از:

  • زمان کار کردن جرقه زن بسیار طولانی است
  • رنگ جرقه گاز آبی رنگ نیست
  • جرقه‌ها خیلی سریع خاموش می‌شوند

 

علت جرقه نزدن فندک گاز داتیس چیست؟

شاید شما به جای تعمیر فندک گازتان، آن را با فندک معمولی روشن می‌کنید که این کار مشکل شما را به صورت دائمی رفع نخواهد کرد. حتی ممکن است مشکلات جدیدی را به وجود بیاود.

پس نیاز است که علت جرقه نزدن گاز داتیس خود را بیابید و آن را برای همیشه تعمیر کنید که در ادامه به این مطالب پرداخته ایم.

 

فندک به دلیل استفاده از قفل کودک جرقه نمی‌زند

برای امنیت بیشتر شما و فرزندانتان در گازهای داتیس قفل کودک تعبیه شده است. یکی از مواردی که سبب می‌شود تا فندک گاز به درستی کار نکند، همین مورد می‌باشد.

پس در ابتدا چک کنید که این حالت فعال نباشد. در صورت فعال بودن، برای رفع آن ابتدا چند ثانیه قفل کودک گاز خود را نگه داشته تا مجددا فندک گاز کار کند.

 

جرقه زن اجاق گاز کار نمی‌کند

جرقه زن اجاق گاز داتیس شما ممکن است به دلیل مرطوب بودن شعله یا سرشعله کار نکند و گاز را از کار خود باز دارد. در این صورت تمامی قسمت‌های گاز را به کمک یک دستمال خشک مناسب پاک کنید.

گاهی نیز ممکن است سرشعله‌ها مرطوب نباشد اما باز هم جرقه زن به درستی کار نکند حتما به این خاطر است که سرشعله‌ها بسیار کثیف شده که شما باید هرچه سریعتر باقی مانده چربی‌ها و مواد غذایی را از سرشعله ها پاک کنید.

شما می‌توانید به وسیله پاک کننده‌های مخصوص اجاق گاز به راحتی سرشعله‌ها را تمیز کنید و برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید.

جرقه زن اجاق گاز خراب شده است

اگر مشکل گاز هیچ یک از موارد ذکر شده نبود، احتمالا علت جرقه نزدن گاز داتیس شما این باشد که جرقه زن خراب شده است.

همچنین در صورتی که فندک غیر اتوماتیک باشد احتمال شکسته شدن آن بیشتر خواهد بود که باید جرقه زن تعویض شود.

در این شرایط میتوانید از نمایندگی‌ تعمیر گاز داتیس در تهران و تمام نقاط ایران شعبه دارند کمک بخواهید.

آرکو سرویس یکی از نمایندگی‌های تعمیر گاز داتیس در همه نقاط تهران است که به دلیل استفاده از متخصصین مجرب، قطعات فندک اصل و با کیفیت توانسته رتبه عالی از سمت مشتریان خود در تعمیر گاز دریافت کند.

شما هم میتوانید برای تعمیر گاز داتیس در شرق تهران و یا در هر نقطه از تهران به این نمایندگی اعتماد کرده و تماس بگیرید تا متخصصین در اسرع وقت به محل شما اعزام شوند و ایرادات گاز شما را برای همیشه رفع کنند.

 

در اتصالات مسیر فندک  نشتی وجود دارد

هرگونه اتصالی در سیم برق به بدنه گاز منجر می‌شود که فندک گاز داتیس جرقه نزند. در صورت وجود نقص به تعویض سیم کشی‌ها بپردازید که بهتر است با آرکو سرویس برای رفع این مشکل تماس بگیرید.

 

گاز داتیس نیم سوز شده است

اگر شعله گاز خانه شما به جای اینکه آبی بسوزد به رنگ نارنجی یا زرد در آمده و یا فندک نیم سوز شده است، خبر از خرابی اجاق گاز شما میدهد که هرچه سریع تر باید جلوی آن را بگیرید.

در این صورت هم باید از یک متخصص کار بلد و قابل اطمینان کمک بگیرید که آرکو سرویس در زمینه تعمیر گاز داتیس در شرق تهران خود را ثابت کرده است.

 

به دلیل نوسان برق فندک گاز جرقه نمی‌زند

بعد از اینکه توسط متخصصین نمایندگی‌‌ههااا آرکو سرویس علت نوسانات برق را در منزل خود یافتید و از دستگاه‌های محافظ برق برای بالا بردن ایمنی گاز استفاده نمودید این مشکل رفع خواهد شد.

در غیر این صورت نوسانات برق میتوانند خسارات جانی و مالی بسیاری را بر شما وارد کنند. پس بهتر است هرچه سریع‌تر جلوی این خسارت ها را به کمک آرکو سرویس برای همیشه بگیرید.

 

در پایان اگر با هر یک از نشانه های ذکر شده برخورد کردید، حتما باید فندک اجاق گاز خود را به کمک متخصصین آرکو سرویس که در محل اعزام می‌شوند و  از قطعات اصل و با کیفیت بالا استفاده می‌کنند فندک را تعویض نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

یک نظر بدهید

دوازده + پانزده =