علت کم بودن شعله اجاق گاز

 در آموزش, آموزش تخصصی, تعمیر اجاق گاز, گاز, گاز رومیزی

علت کم بودن شعله اجاق گاز چیست

شعله ی اجاق گاز روشن نمی شود

  •  سوراخهای شعله گاز یا پیلوت اجاق مسدود شده است.

رفع مشکل : در ابتدا با یک برس ؛ پیلوت را تمیز نمایید ،اگر مشکل حل نشد  اقدام به تعویض آن کنید .

  • ممکن است پیلوت خاموش باشد ، جهت رفع مشکل پیلوت را روشن کنید.

 

 مدت زمان زیادی طول میکشد تا شعله ی اجاق گاز روشن شود

 روشن نشدن شعله ی اجاق گاز

اجاق گاز وسیله ای ضروری برای هر منزلی می باشد، زمانی که مشکلی در کارکرد اجاق گاز مواجه می شود می تواندبرای شما دردسر ساز باشد، یکی از مشکلات معمول در اجاق گاز این است که شما در حال پخت و پز هستید و مواد اولیه تهیه غذا را حاضر کرده اید اما زمانی که ولوم اجاق گاز را می چرخانید شعله اجاق گاز روشن نمی شود .

اگر اجاق گاز شما روشن نمی شود نگران این موضوع نباشید همانطور که گفتیم این مشکل یکی از رایج ترین مشکلات اجاق گازها می باشد، راهنمایی های زیر به شما کمک می کند مشکل اجاق گاز خود را پیدا کنید و بهترین راه حل را برای تعمیر اجاق گاز پیدا کنید.

عیب یابی و تعمیر شعله گاز

  • قبل از عیب یابی، از علائم نشت گاز اطلاع کامل را به دست آورید، قرار گرفتن در معرض مستقیم گاز طبیعی می تواند منجر به بیماری های سخت و یا حتی مرگ شود.اگر مشکل نشت گاز داشتید، گاز را خاموش کنید و بلافاصله محل را ترک کنید، با یک متخصص برای پیدا کردن مشکل و تعمیر نشت تماس حاصل کنید و اگر احساس سرگیجه، تهوع و سردرد دارید، حتما با اورژانس تماس بگیرید.
  •  قبل از بررسی شعله، اجاق گاز راحتما از برق بکشید و مطمئن شوید که شبکه چدنی و شعله کاملا خنک شده باشد.

سوراخ های شعله خود را تمیز کنید، اگر شعله روشن نمی شود، ممکن است نیاز به تمیز کردن سوراخ های شعله را داشته باشید، این روزنه ها معمولا با چربی وباقیمانده های پخت و پز اشباع شده باشد. اطمینان حاصل کنید که برق اجاق خاموش است و وسایل خنک شده اند، سپس سوراخ های مشعل را با یک مسواک سفت تمیز کنید و حفره ی مشعل را با یک سوزن تمیز نمایید.

برای بررسی ایگنیتر، شبکه های سرد شده را از روی مشعل را بردارید، یکی پس از دیگری هر ولوم مشعل را روشن کنید تا ببینید آیا صدای کلیک را می شنوید، اگر شما صدای کلیک را نشنوید، احتمالا ایگنیتر کار نمی کند.

در صورت نیاز  با استفاده ازیک چراغ قوه، سیم های کوچکه بین ایگنیتر و کنترل های مربوط به قسمت شعله را بررسی نمایید، اگر یک سیم جداگانه را می بینید، سیم را به عقب هل دهید، اگر سیم ها وصل شدند و مشعل هنوز کار نمی کردند، ممكن است نیاز به تعویض ایگنیتر داشته باشید.

فقدان گاز

اگر گاز در اجاق گاز شم جریان نداشته باشد، گازی برای روشن شدن شعله به مشعل اجاق گاز نمی رسد، بنابراین باید چک کنید که گاز روشن است یا خیر، اگر مشعلی که گاز به آن برسد اما روشن نشده باشد باید شما بوی گاز را استشمام کنید.

برای بررسی  مشکل خط گاز، دستگیره ی سوپاپ را تا نیمه باز کرده و شعله آتش یک کبریت یا فندک را در نزدیکی مشعل قرار دهید (احتیاط کنید سر  خود را از آتش دور نگه دارید، چرا که شعله در صورتی که مشعل روشن شود،ناگهان آتش می گیرد.)، اگر فندک ،گاز را روشن نمی‌کند، ممکن است مجبور بشوید تابا یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید تا بررسی کنید و ببینید آیا خط گاز درست کار می کند.

انجام کلیه خدمات در آرکو سرویس

  1. درست کردن و تنظیم شعله
  2. رفع نشتی اجاق گاز توکار
  3. تعمیر و سرویس فر و گریل اجاق گاز فردار
  4. درست کردن برق گرفتگی اجاق گاز
  5. درست کردن جرقه زن گاز که اتصالی کرده و صدای فندک قطع نمیشود
  6. تعویض ترموکوپل اجاق گاز
  7. تبدیل کردن اجاق گاز شهری به کپسولی و برعکس
  8. انجام کلیه امور تعمیراتی اجاق گاز توکار و فردار
  9. سرویس و تنظیم فر
  10. خدمات و سرویس گاز
  11. علت خاموش شدن فر توکار
  12. علت خاموش شدن فر اجاق گاز
  13. خرابی فندک اجاق گاز
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

18 + هفت =

تعمیراجاق گاز کن تهرانتعمیر هود